به خانه کانادایی خود خوش آمدید، ما بیش از ۱۵ سال تجربه و تخصص داریم

M

۱۵ سال تجربه ما تضمین موفقیت شما

دلایل ایجاد محدودیت ۲ سال در ظرفیت پذیرش داشنجویان بین الملل

در پی موج انتقادات به دولت لیبرال کانادا در زمینه جذب بی رویه مهاجران و دانشجویان خارجی، وزیر مهاجرت کانادا اقدام به اعلام محدودیت ۲ ساله بر ظرفیت دانشجویان کرده است. این تصمیم اهدافی از جمله کنترل بازار مسکن و تنظیم بهتر فرآیند جذب مهاجران در کانادا را در پی دارد.

این محدویت ها، عمدتا جهت مقابله با کالج های خصوصی کوچک با امکانات کم و هزینه های بالا موجب جذب بی رویه محصلین خارجی می باشد.
محدویتی در خصوص ظرفیت دانشجویان ارشد و دکتری و محصلین مقطع مدارس اعمال نشده است. همچنین در دوره های ارشد یک ساله نیز امکان دریافت ورک پرمیت تا سه سال میسر است.

اهم تغییرات ویزای تحصیلی در سال ۲۰۲۴ چیست؟

۱. محدودیت و مجوز تحصیلی: در جهت کنترل جذب مهاجران و دانشجویان خارجی، دولت کانادا حداکثر تعداد مجوز تحصیل برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ را معین کرده است. حد مجاز سال ۲۰۲۴ با ۳۶۰,۰۰۰ مجوز تحصیلی در مقایسه با سال ۲۰۲۳، تخفیف ۳۵٪ نسبت به سال گذشته داشته است. این محدودیت تنها به تجدید مجوز تحصیل و دارندگان مجوزهای فعلی تأثیر می‌گذارد. در ضمن، این محدودیت بر روی درخواست‌های کارشناسی ارشد و دکترا و آموزش ابتدایی و متوسطه اعمال نمی‌شود.

۲. تغییرات در روند بررسی درخواست ها: سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) سقف تعداد مجوزها را به ازای هر استان/قلمرو و هر موسسه آموزش عالی (DLI) تعیین می‌کند. از ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴، هر درخواست مجوز تحصیل نیاز به یک نامه گواهی از یک استان یا قلمرو دارد. انتظار می‌رود که استان‌ها و قلمروها تا ۳۱ مارس ۲۰۲۴ یک روند برای صدور نامه‌های گواهی ایجاد کنند.

۳. تغییرات در PGWP: بصدور مجوز کار آزاد محدود به همسران دانشجویان بین‌المللی در برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا خواهد بود. برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و برنامه‌های کوتاه‌مدت تحصیلات تکمیلی، دوره‌های طولانی‌تر PGWP رائه خواهد شد.

نیاز به مشاوره جهت دریافت اقامت کانادا دارید؟ وارد شوید

آخرین اخبار

error: Content is protected
×

BORMAN

درگاه ارتباطی مجموعه از طریق WhatsApp

×